All about asset classes

Clone Cauți ceva diferit? Începe cu Fonduri alternative

Ce înseamnă pentru tine investițiile alternative? Doresti să afli mai multe?

businesswoman finding solution to a jigsaw

Este acum momentul potrivit?

În ultimii ani, a existat o cerere din ce în ce mai mare din partea investitorilor pentru modalități alternative de a investi, alături de investițiile mai tradiționale în acțiuni și obligațiuni.

Astfel, pentru a răspunde nevoilor investitorilor, au fost create fonduri care încearcă să ofere investiții "alternative".

Ce este un fond alternativ?

Un fond alternativ are ca scop să ofere investitorilor un alt tip de oportunitate pentru a-și completa portofoliul, care oferă o gamă mai largă de investiții diverse1 . Acesta este conceput pentru a rezista la turbulențele de pe piețele de acțiuni și obligațiuni și pentru a oferi un potențial de randament.

Tipurile de investiții oferite de fondurile alternative pot include:

  • Capital privat (investiții în societăți necotate la bursă)
  • Împrumuturi corporative (împrumuturi acordate societăților comerciale)
  • Proiecte de infrastructură (rețele electrice, baraje, parcuri eoliene)
  • Imobiliare comerciale (birouri, parcuri comerciale)
  • Artă, obiecte de colecție și criptomonede
  • Mărfuri (petrol, agricultură, metale industriale)

Care sunt beneficiile?

  • Diversificare1 : deoarece investițiile alternative pot să nu crească sau să scadă în valoare în concordanță cu investițiile tradiționale, acestea ar putea contribui la stabilizarea performanței și la contrastarea volatilității pieței într-un portofoliu.
  • Reziliența: în cazul în care piețele au un comportament neobișnuit, investițiile alternative ar putea avea o rezistență mai mare.
  • Inovare: aceste fonduri încearcă să ofere noi oportunități de investiții inovatoare.

Care sunt riscurile?

  • Performanță: deoarece investițiile alternative tind să se comporte diferit de alte investiții tradiționale, este posibil ca acestea să nu se bucure de aceeași performanță ca și celelalte piețe.
  • Lichiditate: Este posibil ca investițiile alternative să nu fie la fel de ușor de cumpărat sau de vândut ca investițiile mai tradiționale, cu excepția "alternativelor lichide".
  • Reglementare: este posibil ca anumite tipuri de alternative să nu fie reglementate atât de strict sau să nu fie la fel de potrivite pentru investitorii obișnuiți.

O soluție alternativă

    Pentru a aborda riscurile menționate mai sus, au fost create pentru investitori fonduri cunoscute sub numele de "OPCVM alternative lichide".

    Acestea sunt "lichide" deoarece participațiile unui investitor în aceste fonduri pot fi cumpărate și vândute zilnic la prețurile curente. Acestea sunt "OPCVM", ceea ce înseamnă că îndeplinesc standardele UE privind investițiile bine reglementate.

    Dacă esti interesat de investiții alternative, acest tip de fond poate fi un bun punct de plecare.

    Pentru mai multe informații, poți explora ceea ce este disponibil pe platforma noastră și poți beneficia de expertiza noastră în acest domeniu.

      Diversificarea nu garantează un profit și nici nu protejează împotriva pierderilor.

      Unless otherwise stated, all information contained in this document is from Amundi Asset Management S.A.S. and is as of 14 May 2024. Diversification does not guarantee a profit or protect against a loss. The views expressed regarding market and economic trends are those of the author and not necessarily Amundi Asset Management S.A.S. and are subject to change at any time based on market and other conditions, and there can be no assurance that countries, markets or sectors will perform as expected. These views should not be relied upon as investment advice, a security recommendation, or as an indication of trading for any Amundi product. This material does not constitute an offer or solicitation to buy or sell any security, fund units or services. Investment involves risks, including market, political, liquidity and currency risks. Past performance is not a guarantee or indicative of future results. 

      Date of first use: 1 July 2024
      Doc ID: 3578119

      Marketing Communication